31, oct., 2017
Ar trebui sa continui sa conduci daca s-a aprins martorul de temperatura al motorului?
A conduce cu martorul de temperatura al motorului aprins creste exponential riscul de a produce defectiuni costisitoare asupra motorul termic. In momentul in care martorul de temperatura se aprinde, inseamna ca motorul tau este supraincalzit. Un motor nu ar trebui sa se supraincalzeasca daca sistemul de racire este complet incarcat cu lichid de racire si se afla in perfecta stare de functionare, chiar si in conditii de temperatura a mediului ridicata sau a condusului in coloana, cu opriri si demarari dese. Uneori, in conditii deosebite de condus, precum tractarea unei remorci grele intr-o zi caniculara de vara, se poate suprasolicita sistemul de racire al motorului, dar in general, martorul aprins inseamna probleme.
Ce trebuie sa faci in momentul in care sesizezi ca martorul de temperatura al motorului s-a aprins?
OPRESTE-TE DIN CONDUS IMEDIAT! Trage pe dreapta imediat ce este in siguranta sa o faci, apoi opreste motorul si asteapta ca lucrurile sa se raceasca. ATENTIE! Nu incerca sa deschizi capacul vasului cu lichid de racire, acesta contine lichid fierbinte sub presiune. Lichidul fierbinte poate sa fie aruncat afara din vas si te poate rani. Nu vei rezolva nimic deschizand vasul cu lichid, asa ca cel mai indicat este sa-l lasi inchis si sa astepti ca motorul sa se raceasca.
Dupa ce totul s-a racit, verifica nivelul lichidului de racire, si de asemenea poti sa deschideti vasul pentru lichid in siguranta. Daca nivelul lichidului este scazut, completeaza pana la nivelul marcat pe vas de catre producator, cu un mix de apa demineralizata si antigel in concentratie 1:1, sau in absenta antigelului, se poate utiliza si apa demineralizata in stare pura, dar doar pana la prima unitate service.
Verifica eventualele scurgeri de lichid de racire!
Este posibil ca supraincalzirea motorului tau sa se datoreze unei scurgeri a sistemului de racire. Inspecteaza vizual radiatorul, motorul si sistemul de racire, observand daca exista scurgeri. In general zonele in care apar scurgeri de lichid sunt conexiunile intre conductele flexibile si radiator, radiatorul si pompa de apa. Scurgerile interne, cum ar fi o fisura o chiulasei sau a garniturii de chiulasa nu se pot observa cu ochiul liber si pot fi identificate printr-un test de presiune al sistemului de racire.
Daca continui sa conduci…
In cazul in care continui sa conduci un motor care s-a supraincalzit, acest lucru poate cauza defectiuni majore. Motorul va incepe sa scoata zgomote puternice, cauzate de autodetonatie, lucru ce afecteaza pistonul, segmentii si garnitura de chiulasa. De asemenea, datorita incalzirii excesive, partile interne ale motorului aflate in miscare relativa se dilata, jocurile libere reducandu-se pana in punctul in care apare frecarea metal pe metal. Valvele, pistonul si cuzinetii se pot topi si pot conduce la calarea motorului.
- By: Albert
- Informatii utile
- Comments: 22 de comentarii
Util!
Interesant!
Va multumim!
Buna informatia
Multumesc !
Bunadimineata, si daca eu am parcat seara masina, azi dimineață am pornito, la – 4 grade, prima pornire, mi s-a aprins becul si palpaie cu rosu? Nu cred ca este supra incalzit motorul! Ce poate fi?
Fix asta mi s a intamplat si mie…ai aflat de ce?
salut, ai rezolvat misterul ? si eu sunt in aceeasi situatie acuma
Mi sa aprins martorul de temperatura
Dimineața am pornit motorul la 0,5°(motorul era rece) și mi a apărut martorul. Din ce cauza?
După câteva reporniri mi-o dispărut.
Exact asta am pățit, după repornire a disparut
Bună seara! Am plecat cu mașina și nu s-a aprins martorul de temperatură in bord. După câteva secunde, a început să pâlpâie. Am oprit în condiții de siguranță, am repornit mașina și totul a revenit la normal. Este normal sa se întâmple așa ceva? Menționez că am vw golf 3
Ce e de făcut dacă acest martor se aprinde în albastru.
Vorbim despre o masina marca Toyota?
Și la mine se aprinde acest martor după câteva secunde de la pornire și dispare după ce se încălzește motorul.
Și eu am o problemă,de cate ori pornesc cu motorul rece se aprinde și pâlpâie mereu chiar daca nu e cald
De ce nu apar comentariile mele aici?
La mine se aprinde martorul și la prima pornire și așa merge cam jumătate de oră chiar daca pornesc cu motorul rece
De ce mi se aprinde martorul dacă temperatura la motor nu crește ??
Buna ziua sunt in aceasta situație și eu !! Mi a arătat in bord cu roșu și am oprite pe dreapta !! Ce
Martorul de sus mentionat la majoritatea masinilor VW – Opel – indica lipsa lichidului de racire, siguranta de ventilatiea arsa, si alte probleme electrice, termostate, termocuple controlate electric, senzori de temperatura. nicidecum temperatura apei care este monitorizata de ceasul de temperatura din bord., dar intradevar sunt masini la care urca temperatura la apa si se aprinde martorul si suna., dar te poti verifica prin ceasul de temperatura.,
am schimbat vas antigel si senzor temperatura….martorul palpaie chiar si fara motor pornit ..doar cu contact pus dupa 30 secunde
si daca sta aprins cu motor rece doar cu contactul pus ?. mentionez ca au fost schimbate …senzorul de temperatura si rezervorul de antigel.