29, aug., 2017
O prima intrebare care trebuie sa ia nastere atunci cand te gandesti la alegerea unei unitati de reparare si mentenanta este daca acea unitate este autorizata RAR pentru efectuarea interventiilor la ansamblurile si subansamblurile automobilului dumneavoastra?
De ce este importanta aceasta autorizare? In primul rand pentru a beneficia de garantia oferita de catre producatorii de piese si accesorii dar si de garantia lucrarilor efectuate, si de asemenea cererea daunelor in cazurile in care operatiunile nu au fost efectuate corect si au aparut avarii in functionare.
Incepand cu 1 octombrie 2011 a intrat in vigoare o decizie a RAR conform careia au crescut taxele de autorizare a celor peste 7000 de unitati de reparare din Romania. Efectele acestei masuri au fost cresterea tarifelor pe care conducatorii auto sunt nevoiti sa le achite unitatilor de reparare, incurajarea efectuarii interventiilor de reparare si mentenanta in unitati clandestine, fara garantie, si stimularea activitatilor de service neautorizare, asa cum arata un comunicat al ASSAI (Asociatia Societatilor de Service Auto Independente).
Decizia RAR a fost luata in incercarea impiedicarii service-urilor cu doar doi anagajati si fara dotare corespunzatoare sa efectueze interventii pentru cel putin 17 marci diferite de automobile. „Am decis majorarea taxelor de autorizare a service-urilor, astfel încât să nu mai existe service-uri cu doar doi angajaţi şi care susţin că pot face reparaţii pentru 17 mărci de automobile! Pentru acest lucru ar fi nevoie de 17 seturi de scule şi dispozitive speciale, iar reparaţiile nu se mai pot face ca pe vremuri, doar cu cheia fixă şi patentul” a declarat Stancu Sotir, presedintele Registrului Auto Roman (RAR). El sustine ca este nevoie de un numar mai mare de angajati pentru a efectua reparatii la un numar mare de marci auto.
Statisticile RAR arata ca 55% dintre unitatile de reparare au mai putin de 4 angajati. Mai mult, foarte multe dintre aceste unitati nu au dotarea necesara pentru efectuarea lucrarilor de reparatie, dar sustin ca pot efectua reparatii a 10-17 marci de automobile. ” Am decis să diferenţiem tarifele de autorizare a service-urilor după numărul de marci auto pentru care service-ul solicita autorizarea”, a conchis şeful RAR. Astfel, o unitate de reparare care efectueaza mai mult de cinci operatii pentru aproximativ 20 de marci diferite de automobile va fi nevoita sa achite o taxa de autorizare de aproximativ 11.000 de lei.
Asadar, in alegerea unei unitati de reparare trebuie sa avem in vedere ca unitatea service sa aiba un numar corespunzator de angajati, pe cat posibil sa fie specializata pe marca de automobil pe care o detinem, iar daca este multimarca in mod normal fiecare tehnician trebuie sa lucreze pe una, maxim doua marci de automobile!
Ing. Albert Danicescu
- By: Albert
- Informatii utile
- Comments: Niciun comentariu